Jullie vroegen, wij luisterden:
uitleg over de nieuwe tarieven!

Hallo allemaal,

We hebben de afgelopen tijd wat vragen gekregen over de wijzigingen in de lidmaatschapsprijzen. Tijd voor wat uitleg!

Allereerst: bedankt dat jullie er zijn! Of je nu lid bent of gewoon af en toe langskomt bij onze bijeenkomsten, jullie maken onze vereniging tot wat het is. En we doen er alles aan om de VSSM levend en leuk te houden.

Waarom zijn er nu leeftijdscategorieën?
We merken dat wij in verhouding weinig jonge leden mogen inschrijven. Dat is niet alleen bij ons zo, in de hele samenleving voelen jongeren minder de behoefte om lid te worden van een vereniging. En ja, het leven is duurder geworden, dat voelen we allemaal.

Dus hoe kunnen we het voor jongeren wat makkelijker maken?
We hanteren al een laag lidmaatschapstarief, maar we willen jongeren extra stimuleren om lid te worden. Contributie kan hierin een drempel zijn, en we willen die drempel verlagen. We hadden al een korting voor mensen met een laag inkomen (zoals studenten of mensen met een uitkering), maar veel jongeren vielen daar net buiten. Dus hebben we bedacht: laten we een speciaal tarief introduceren voor jongeren, ongeacht hun inkomen. Omdat de sprong van het jongeren- naar het normale tarief best groot is, hebben we ook een tussencategorie gemaakt. Zo wordt de overstap wat geleidelijker.

We willen deze nieuwe tariefstructuur in overleg met de algemene ledenvergadering een paar jaar proberen. Daarna kijken we of het werkt: hebben we hierdoor meer jonge leden? Want jullie zijn de toekomst van de VSSM!Maar… is dit niet oneerlijk?We hebben ook kritische vragen gekregen, zoals: “Is dit niet leeftijdsdiscriminatie?” of “Hoe zit het met AOW’ers?” Hier is ons antwoord:De VSSM blijft voor iedereen betaalbaar. Dat we verschil maken in leeftijdscategorieën, betekent niet dat we duur zijn.
We willen juist dat iedereen meedoet!
Oudere leden betalen niet meer. Het tarief voor volwassenen blijft gewoon hetzelfde. We hebben alleen een extra laag tarief voor jongeren toegevoegd.

Vragen?
Heb je nog onduidelijkheden of andere vragen? Stuur ze dan naar leden@vssm.nl. We proberen zo snel mogelijk te reageren. We zijn allemaal druk met werk, studie of andere dingen, dus het kan even duren, maar we doen ons best alle mailtjes zo snel mogelijk te beantwoorden!

Het bestuur van de VSSM

Scroll naar boven